Ponnyerna på ridskolan

Tänkte ta och berätta lite om några av ponnyerna på en ridskola som jag red på för ganska många år sedan

 

Cirora. Shettis

 

Hon var den första ponnyn jag red på vid ridskolan. Jag red henne 3 gånger var av 2 gånger föll jag av. Det var endast den första gången som jag red henne som jag inte föll av. Första gången jag föll av henne så hoppade jag för första gången och andra gången så om jag inte minns helt fel så skulle vi galoppera på en volt. men trots att jag föll av henne så 2 av 3 ggr som jag red henne så var hon heltklart en av favorit hästarna på ridskolan, kanske var det något med att hon började på samma bokstav som mig XD.

 

Hilma. Shettis

 

Hilma var min favoritponny. hon var väldigt envis och ville helst göra precis tvärtemot vad jag ville, ville jag att hon skulle göra en halt så var det sista hon ville göra. Hon tyckte också väldigt mycket in till mitten. Men när man väl fick henne att göra som man ville så då var man riktigt stolt. Hon var också den som jag tävlade med. Vi tävlade 5ggr i hoppning var av 3 ggr red vi felfritt och fick en rosett och en gång i dressyr och då kom vi på andraplats och fick en medalj

 

Emil, welch

 

Han var nästan allas favorit ponny men jag tyckte inte alls om att rida honom för han gjorde precis allt vad man ville att han skulle göra. Så det var ingen utmaning att rida honom.

 

Pirre. New forest

 

När vi red på ridskolan så fanns Pirre där men henne fick man inte rida för hon var ridlärarens tävlings häst och hon var förstås den häst jag ville rida allra helst men det fick jag inte. Sedan lag de henne på foder vid ett hoppstall och där var hon några år. Men för 2 år sedan tog jag 3 lektioner vid ridskolan på nytt och då ficka jag rida henne för då hade hon gått i pension från hoppningen och var en ridskole häst. Pirre är Cayennes syster och det märks otroligt mycket när jag red henne. Ena gången när jag red henne så var det ganska blåsigt och hon stack iväg på precis samma ställe som Cayenne skulle ha gjort

 Jag och Hilma <3
 
Allmänt, Foto, Häst | |
#1 - - Rosetta:

Åh vilken fin bild på dig och Hilma! Ponnyerna verkar jättemysiga!

Svar: Tack :D ja det är dom verkligen <3
Cecilia

Upp