Rasval, agility, klippt håret

De flästa av er vet säkert att jag har under ca 2 årstid varit helt säker på att nästa hund skall bli en australian kelpie. Men eftersom jag skall fara och studera 2017/2018 så kommer jag knappast att hinna med så mycket hundträning som jag skulle vilja, men vill fortfarande ha en ras som kan hänga med på det mesta och inte tackar nej till träning, (vill bl.a hålla på med agility, rallylydnad, lydnad, dogparkour, spår, lydnad och freestyle). Men iallafall har jag nu börjat fundera på en annan ras och det är inte det lättste, just nu funderar jag mest på sheltie, pudel och schapendoes, men också lancasire heeler, dalmatiner och schipperke.
 
På mondagen började agilitykursen igen och det gick riktigt bra, det ända som gick lite sämre var att Boss hade lite svårt att slappna av så länge det inte var hans tur
.
Mitt håt har blivit klippt så nu har jag axellångt hår :)
 
 
Agility, Allmänt, Djur, Hund | |
Upp